Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Hoe kan ik sjablonen gebruiken?

Sjablonen gebruiken

Het werken met sjablonen biedt een efficiënte manier om consistentie te waarborgen in de handboekpagina's die u creëert.

Wat is een sjabloon?

Een sjabloon is een vooraf ontworpen handboekpagina die als basis dient voor het opstellen van nieuwe handboekpagina's. U kunt sjablonen toevoegen met een standaard lay-out, opmaak, of inhoudelijke elementen die herhaaldelijk nodig zijn. Denk hierbij aan indelingen die specifiek zijn voor bepaalde soorten handboekpagina's, zoals bijvoorbeeld processen en procedures.

Sjabloon toevoegen

U kunt een sjabloon toevoegen door naar Handboeken > Beheren > Sjablonen te gaan en op de knop sjabloon toevoegen te klikken (om een sjabloon te wijzigen of te verwijderen, kunt u het tandwiel of prullenbak icoontje aanklikken).

Geef de sjabloon een titel (1) en een omschrijving (2) en vul de sjabloon inhoud in (3). Met behulp van de beschikbare opmaak mogelijkheden (4) kunt u de sjabloon inhoud vorm geven en tabellen invoegen.

 🦉 Tip: Klik op volledige scherm weergave (5) om de inhoud in volledige schermweergave te tonen, of terug te gaan naar de normale weergave. 

Klik op de knop opslaan (6) om de wijzigingen op te slaan.

Sjabloon toepassen

U kunt een sjabloon toepassen door een nieuwe handboekpagina toe te voegen. Selecteer vervolgens een sjabloon als basis voor het opstellen van de nieuwe handboekpagina (selecteer lege tekstpagina als u geen sjabloon wilt toepassen).


Is uw vraag beantwoord?