Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord
Veelgestelde vragen over formulieren
Algemeen
Wat is een formulierflow?
Een formulierflow bestaat uit configuratie instellingen, een registratieformulier, een optioneel extra informatieformulier en een beoordelingsformulier. Een formulierflow is dus een volledig proces waarbij al deze formulieren stap voor stap behandeld/gebruikt/ingevuld worden.
Lees meer
Ik kan de module 'Flexlijsten' niet vinden?
​De module Flexlijsten heet nu Formulieren.
Lees meer
Wat kan ik met de module calamiteiten?
Voor het registreren van ernstige incidenten en calamiteiten kunt u gebruik maken van de module Calamiteiten.
Lees meer
Wat kan ik met de module huiselijk geweld?
De module huiselijk geweld is met name bedoeld voor eerste lijn zorg organisaties welke signalen van huiselijk geweld of kindermishandeling wensen vast te leggen binnen het kwaliteitssysteem.
Lees meer
Wat kan ik met de module klachten?
Het klachtenmanagement binnen eQuse is ondergebracht in de module klachten.
Lees meer
Wat kan ik met de module meldingen?
U kunt de module meldingen gebruiken voor alle zaken die u graag wenst vast te leggen. In praktijk wordt deze module veelal gebruikt voor het registreren van feedback.
Lees meer
Bij welke modules kan ik registreren?
Afhankelijk van de modules die voor u toegankelijk zijn gemaakt, kunt u registreren op de modules Formulieren, Klachten, Meldingen, Incidenten, Kindermishandeling en Calamiteiten.
Lees meer
Wat kan ik met de module incidenten?
U kunt de module incidenten gebruiken voor het registreren van (bijna) incidenten binnen de patiëntenzorg. Daarbij is het niet mogelijk om registraties van andere gebruikers te bekijken.
Lees meer
Ik kan de module 'VIM/MIP' niet vinden?
De module VIM/MIP heet nu Incidenten.
Lees meer
📺 Formulieren in eQuse
In deze video leggen we uit hoe formulieren in eQuse (in de basis) werken.
Lees meer
📺 Formulieren maken
In deze video laten we zien hoe u zelf formulieren kunt maken in eQuse.
Lees meer
📺 Externe formulieren
In deze video leggen we uit wat externe formulieren zijn, wat u er mee kunt en hoe u deze formulieren extern beschikbaar kunt maken.
Lees meer
📺 Formulieren plannen
Met een gepland formulier kunt u via de kalender een formulier laten invullen. Dit is vooral handig voor formulieren die u periodiek wilt laten invullen. In deze video leggen we u uit wat geplande formulieren zijn en hoe u een formulier kunt plannen.
Lees meer
Waar kan ik mijn conceptregistratie vinden?
Werken
Hoe kan ik registeren?
U kunt registreren via de Werken omgeving van modules waarop geregistreerd kan worden. Selecteer aan de rechterzijde van het scherm bij Direct registreren het registratieformulier waarop u wilt registreren en klik op de knop Registreren.
Lees meer
Kan ik een registratie tussentijds opslaan of moet ik de registratie altijd afmaken?
U kunt een registratie tussentijds opslaan. Klik tijdens het invullen op de knop Opslaan als concept om de registratie op een later tijdstip te voltooien.
Lees meer
Hoe kan ik extern op een formulier registreren?
Wanneer bij de instellingen van een formulier de optie Registratie formulier extern beschikbaar aan staat, dan kunt u via de unieke formulierlink extern registreren.
Lees meer
Hoe kan ik een registratie anonimiseren?
U kunt een registratie anonimiseren via Werken > Beoordelen in de module waarin de registratie is gedaan. Klik op de betreffende registratie en klik vervolgens op de knop Anonimiseren.
Lees meer
Hoe plaats ik een opmerking bij het beoordelen van een registratie?
Dit kunt u doen via Werken > Beoordelen. Klik op de registratie die u wilt beoordelen en klik vervolgens op de knop Beoordelen. Klik onderaan het beoordelingsformulier op 'opmerking plaatsen' om het opmerkingen veld te activeren.
Lees meer
Kan ik een registratie verwijderen?
U kunt een registratie verwijderen via de Werken > Registreren > Beoordelen pagina van de module waarvoor u een registratie wilt verwijderen. Klik de registratie die u wilt verwijderen aan en klik op het prullenbak icoontje.
Lees meer
Hoe kan ik een concept registratie overdragen?
Beheren
Hoe kan ik extra statussen toevoegen?
Indien u bij het toevoegen van een nieuwe formulierflow de optie ​extra statussen uitbreiden​ activeert krijgt u de mogelijkheid om statussen toe te voegen aan de formulierflow​.
Lees meer
Kan ik een formulier voor het invoeren van extra informatie toevoegen?
Indien u bij het toevoegen van een nieuwe formulierflow de optie gebruik extra informatie formulier activeert kunt u een formulier toevoegen voor het invoeren van extra informatie
Lees meer
Ik wil een notificatie ontvangen bij een nieuwe of afgehandelde registratie.
Hoe kan ik een registratie afhandelen zonder dat deze beoordeeld hoeft te worden?
Activeer bij het toevoegen van een nieuwe formulierflow de optie afhandelen zonder beoordeling om registraties af te kunnen handelen zonder beoordeling.
Lees meer
Kan ik een formuierflow toevoegen zonder deze direct zichtbaar te maken voor andere gebruikers?
Een formulierflow is alleen zichtbaar voor andere medewerkers wanneer deze actief is.
Lees meer
Hoe kan ik een veld op het formulier plaatsen?
​U kunt een veld op het formulier plaatsen door het gewenste veldtype onder ​componenten​ aan te klikken en naar het formulier te verslepen.
Lees meer
Hoe kan ik de configuratie-instellingen van een veld wijzigen?
Wanneer u een veld aan het formulier heeft​ toegevoegd dan kunt u de configuratie-instellingen voor dit veld wijzigen door op het potlood icoontje te klikken dat zichtbaar wordt zodra u met uw muis over het veld beweegt. Klik op de knop ​opslaan​ om de configuratie-instellingen op te slaan.
Lees meer
Kan ik conditionele velden gebruiken?
​U kunt na het toevoegen van een meerkeuzeveld de optie ​conditionele velden gebruiken​ activeren. Hiermee kunnen afhankelijk van het gekozen antwoord vervolg vragen worden weergegeven in het formulier.
Lees meer
Hoe kan ik een formulier archiveren?
Hoe kan ik gearchiveerde formulieren weergeven?
Hoe kan ik een gearchiveerd formulier dearchiveren?
Wat kan ik met de formulieroptie Registratie formulier extern beschikbaar?
Hoe kan ik een formulier extern beschikbaar maken?
Hoe kan ik een e-mailnotificatie instellen voor geselecteerde medewerkers?
Hoe kan ik een formulierflow deactiveren?
Hoe kan ik externe registraties direct verwerken?
Hoe kan ik de berichtgevingsinstellingen wijzigen voor een beschikbaar gemaakte formulierflow?
Waar kan ik de externe registratie link vinden voor een beschikbaar gemaakte formulierflow?
Hoe kan ik een formulierflow beschikbaar maken binnen mijn vestigingen?
Hoe kan ik de beoordeling laten plaatsvinden in de vestiging waar de registratie is gedaan?
Hoe kan ik triggers instellen?
Analyseren
Kan ik bij de analyse van registraties de registraties bekijken?
De registraties worden standaard in grafische weergave getoond. Klik rechts bovenaan het overzicht op lijstweergave om de registraties in een lijst weer te geven. U kunt de getoonde registraties bekijken door deze aan te klikken.
Lees meer
Wat is het verschil tussen ‘Verhouding antwoorden’ en ‘Geantwoord binnen registratie’?
Hoe kan ik registraties exporteren?
U kunt registraties exporteren via de Analyseren > Overzicht pagina.
Lees meer
Hoe kan ik registraties analyseren?
Hoe kan ik een analyse op een specifieke vestiging doen?