Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Wat gebeurd er wanneer ik een medewerker deactiveer?

Door een medewerker te deactiveren kunt u deze (tijdelijk) de toegang tot de vestiging ontzeggen (de medewerker ontvangt hiervan een e-mail notificatie). Er kan door de medewerker nog steeds worden ingelogd echter zal deze geen toegang meer hebben tot de gegevens in uw vestiging. Dit heeft overigens geen effect op andere vestigingen waartoe de medewerker toegang heeft.

Eventuele taken welke aan de medewerker waren toegewezen, blijven aan deze medewerker toegewezen, echter bij het toewijzen van een taakverantwoordelijke kunt u de gedeactiveerde medewerker niet (opnieuw) selecteren.

 🦉 Tip: Een gedeactiveerde medewerker telt niet mee bij het bepalen van het maximum aantal medewerkers binnen uw vestiging. Dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld bij langdurige afwezigheid van een medewerker, een tijdelijke plaatsvervanger uit te nodigen zonder dat u daarvoor het maximum aantal medewerkers hoeft op te waarderen. 

Medewerker deactiveren

Volg onderstaande stappen om een medewerker te deactiveren.

  1. Ga naar Medewerkers > Beheren > Medewerkers
  2. Selecteer de medewerker die u wilt deactiveren
  3. Klik op deactiveren

In het medewerkersoverzicht zijn gedeactiveerde medewerkers herkenbaar aan het label 'inactief' zoals u in onderstaande afbeelding kunt zien.


Is uw vraag beantwoord?