Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Kan ik inloggen met Tweestapsverificatie (2FA/MFA/2SV)?

U kunt de instellingen voor tweestapsverificatie (2FA/MFA/2SV) wijzigen via Profiel > Mijn profiel > Accountbeveiliging. Klik vervolgens bij Tweestapsverificatie (2FA/MFA/2SV) (1) op de knop configureren (2).

Er zijn 2 manieren van tweestapsverificatie beschikbaar:

  1. Via een authenticator app: Bij activeren van deze optie kunt u de QR-code scannen om deze methode te activeren. Bij inloggen genereert u de code in uw authenticator app en vult u deze in om in te loggen.
  2. Via e-mail: Bij inloggen wordt er een verificatiecode verzonden naar het bij ons bekende e-mailadres van uw gebruiker. Deze vult u vervolgens in om in te loggen.

U kunt beide methodes tegelijk aan zetten. Bij inloggen bestaat de mogelijkheid te wisselen tussen beide methodes mocht u bijvoorbeeld geen toegang hebben tot uw app of e-mail. Het is tevens mogelijk zogenaamde backupcodes te genereren waarmee u eenmalig kunt inloggen als u geen toegang heeft tot beide methodes. Bij het activeren in uw profiel kunt u deze codes genereren.

Deze tweestapsverificatie methode is alleen beschikbaar als u via gebruikersnaam en wachtwoord inlogt. Gebruikt u de optie "Inloggen via Microsoft" dan dient u tweestapsverificatie in te richten in deze omgeving.


Is uw vraag beantwoord?